prysznic

Zalety prysznica

Prysznic czy wanna? Coraz więcej osób decyduje się na zamontowanie w swojej łazience kabiny z prysznicem nie tylko ze względu na mały metraż w łazience. To rozwiązanie jest bardzo przydatne i funkcjonalne.

Prysznic a wydatki
Biorąc pod uwagę względy finansowe, dużo lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie prysznica. Podczas kąpieli w wannie zużywamy przeciętnie 150 litrów wody, biorąc prysznic zużywamy około 50 litrów, co w miesięcznym rozliczeniu oznacza sporą oszczędność. Warto wziąć tu pod uwagę jeszcze jeden aspekt – czas. Prysznic trwa zdecydowanie krócej, aniżeli kąpiel w wannie, co jest jego kolejną zaletą, zwłaszcza w kilkuosobowej rodzinie, która upodobała sobie jego stosowanie rano.

Prysznic a bezpieczeństwo
Prysznic jest wskazany dla osób starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci, bowiem gwarantuje wygodny dostęp do kabiny. Jego zalety doceniają również kobiety w ciąży, którym, zwłaszcza w ostatnim trymestrze, może być ciężko wejść do wanny.

Dokładniejsze mycie
Mycie pod prysznicem jest znacznie dokładniejsze, aniżeli kąpiel w wannie, gdzie siedzimy w tej samej wodzie. Tu wystarczy użycie niewielkiej ilości żelu pod prysznic, najlepiej o właściwościach nawilżających, i spłukanie ciała czystą wodą z słuchawki. Pod prysznicem łatwiej również o umycie i dokładne spłukanie włosów.

Prysznic a kondycja naszego ciała
Wybierając prysznic chronimy skórę przed nadmiernym wysuszeniem, jak ma to miejsce w przypadku długiego przesiadywania w wannie. Ważne jest jednak, by stosować naprzemienny chłodny i ciepły strumień wody a po wyjściu z kabiny zastosować balsam nawilżający. Nie zapomnijmy także o wykonaniu raz w tygodniu peelingu całego ciała.

Do mycia ciała odradza się używanie gąbek czy myjek, w których łatwo o rozwój bakterii. Można jednak wykorzystać szczotkę do masażu czy szorstkie rękawice, na przykład z morskiej trawy, które pobudzają krew do krążenia, poprawiając jednocześnie koloryt skóry.
Wskazany jest również masaż wykonany pod strumieniem chłodnej wody w kierunku od kończyn do serca. Nie tylko ujędrnia on ciało, ale również działa antycellulitowo.

Poprawa odporności
Mocny strumień wody hartuje organizm. Warto wykonywać prysznic raz z wykorzystaniem chłodnej, raz ciepłej wody. Strumień ciepłej wody odpręża, rozluźniając mięśnie i rozszerzając naczynia krwionośne, zimny z kolei je zwęża. Dzięki temu naprzemienne stosowanie strumienia wody pobudza krążenie, wzmacnia serce i poprawia przemianę materii.
Po dokładnym osuszeniu się i zastosowaniu balsamu nawilżającego należy przykryć się kocem lub kołdrą i zagrzać się.

O ile wieczorny prysznic może nas rozluźnić i odprężyć, o tyle prysznic poranny może nas orzeźwić i sprawić, że kawa będzie zbędna.

Dodaj komentarz